Wednesday, October 13, 2004

The Difference between Focus on Problems, and Focus on Solutions:

When NASA began the launch of astronauts into space,
they found out that the pens wouldn't work at zero gravity. (Ink
won't flow down to the writing surface)

In order to solve this problem, they
hired Andersen Consulting (Accenture today). It took
them one decade and 12 million dollars. They developed a pen
that worked at zero gravity, upside down, under water, in practically
any surface including crystal and in a temperature range from
below freezing to over 300 degrees C.


The Russians used a pencil...



HUHUHUHUUHUH... tergelak giler aku baca emel nih... (someone forwarded this to me)

Saturday, October 09, 2004



"Alhamdulillah... baby Umi sihat..."
umi tersenyum gembira...
bakal anak aku ni dah berumur 7 minggu 5 hari termasuk ari ni.
dah besar 10.5mm. alahai cikenit nyer........

Wednesday, October 06, 2004

Umi mc hari ni... pagi tadi dia cakap tak larat nak gi keje.. hmmm kesian dia skrg asyik pening2 jer. janji dgn dia tghari nnt nak bawak gi klinik. mungkin lepas tghari la. oh yer ari ni nak bawak umi gi JPJ. nak buat lesen dia yang kena blacklist ari tu. nama dia dah clear balik. nasib baik tak kena buat lesen baru. cuma sambung yang lama jer.

been listening to this "The best Beloved Classical Melodies" album. it's given by miss Candle. tq daun keladi aaa. just hearing it this morning and try to find out what so special about it. u know it is the song from Ludwig van Beethoven, Johann Sebastian Bach, Wolfgang Amadeus Mozart, John Strauss II, and so on.. maybe i should post her picture in my blog to show the credits.. ok ke aku eltak gambo dia yg tersengih kat sini? hahahha ok aa tuh.. nnt la aku carik balik gambar dia. tu pon kalau dia takde cakap apa2 kat aku bole la nak post here.

apa lagik erk... ntah le.. otak aku pon rasa cam bengap semacam jer.. aku rasa terlebih tido nih. tak produktif langsung. oklah adios................