Monday, July 26, 2004

BEST.. BEST.. itu jer yg bole aku katakan tentang treasure hunt smlm di putrajaya. walaupun aku tak menang tapi one thing for sure.. the excitement is priceless.. yup.. i enjoyed it. aku, ali, ezrin dgn lani memasing tiba kat dataran putrajaya kul 7.15 pagi. lani awal gilos sampai kul 7.00 pagi tuuuu.. sblm acara dimulakan, kitorang diberikan bihun goreng utk bekfes. kul 7.45 taklimat acara diberi kepada peserta. memasing sumer pasang telinga takut miss info penting. kitorang diberi 5 lokasi dan masa 6 jam untuk setel soalan yg diberi. lokasi untuk treasure hunt ni tidak diberi dalam urutan. maknanyer lantak korang la nak gi lokasi mana dulu. dlm pukul 9.00-9.45 seorang wakil dari setiap group kena naik bot dan round tasik putrajaya. dlm bot tu akan diberi soalan bonus dan mesti dijawab dalam bot tu sahaja. 5 lokasi yg diberi adalah Kelab Tasik Putrajaya, KLIA, Selera Putra, Souq dan Taman Warisan pertanian.

kitorang mula2 gi taman warisan pertanian dulu.. ali, ezrin pergi sana carik jawapan utk 5 soalan yg mesti dicari kat tempat tu. aku dgn lani dok lam keta sbb kena dengar radio thr. sbb kul 8.15-9.30 ader 3 clue akan disiarkan melalui radio. dekat dgn kul 9 lani gi teman ali carik jawapan, pastu aku hantar ezrin gi naik bot. then aku gi balik kat taman warisan pertanian, tapi still stay dlm keta sbb nak dengar clue kat radio. abis jer sumer clue aku salin, ali dgn lani pon setel jawab sumer soalan kat taman ni. then lani drive gi anta aku dgn ali kat kelab tasik putrajaya. giler babih mamat ni bawak keta. sbb nak kejar masa punya pasal. lepas lani drop aku dgn ali kat kelab ni, dia terus gi ambik ezrin yg dah abis naik bot. pastu aku dgn ali lak dok pening kepala mencari jawapan utk soalan kat kelab tasik ni... sumer jawapan ader kat depan mata jer.. cuma clue yg diberi tu kena paham bebetul. trick clue dia cam sial jer.. sungguh tak sangka la jawapan tu. abis jawab soalan kat kelab, call lani suruh ambik kitorang. lani cakap ezrin dah siap tapi dia tinggalkan kat selera putra. so kitorang pon gi ler kat sana skali. masa tu ramai wooo org dok cari jawapan. abis sumer bende ditelek.. kat sini kitorang setel soalan untuk lokasi selara putra dan souq. pening wooo nak memikirkan jawapan soalan nih. trick dier cam siol jer. kena thinking outside the box la nak dapatkan jawapan.

lepas setel kat sana, the last destination is KLIA. wooooooo terus pecut gi klia. kat sini kitorang divided into 2 groups, aku dgn lani gi kat pelepasan, ezrin dgn ali gi kat ketibaan. senang sikit sbb nak save time. aku dgn lani dok pusing2 carik jawapan berpandukan clue yg diberi. blank sial.... kitorang takde idea langsung apa jawapan.. pastu aku ajak lani makan kfc dulu ah.. perut lapar wooooooo.... pekena ayam kfc dulu.. lepas makan2.. perut pun dah kenyang, pastu kitorang jenjalan balik.. dok kejap terus dapat jawapan. sumer depan mata jerk.. cilako tul la.. lepas makan baru dtg idea. then lepas setel kat sana lani dgn aku pon turun bawah gi jumpa dgn ezrin dgn ali. dorang pon baru abis setelkan jawapan dorang. we did some cross check then hedead our way back to putrajaya. sampai kat putrajaya, masa tu kiroang sampai dlm kul 1.30. masa utk serahkan jawapan kepada urusetia is 2.00 pm di dataran putrajaya. lani kena balik dulu sbb ader urusan kat ampang. so kitorang bertiga pergi sekali lagi kat souq utk check jawapan sbb ader beberapa keraguan. ader jawapan yg tak betul, main hentam jer sbb tak tau apa bender nye. pusing2 punyer pusing dah setel semuer baru kitorang anta kat urusetia. pkul 2.00 pm tepat kitorang hantar.. nasibbaik kalau tidak kena penalti wooo.. penat jugak la dko pusing2.. lepas kitorang terus chow balik umah.

acara penyampaian hadiah diadakan pada pkul 8 mlm di dewan serbaguna presint 16. ada acara makan2 dan acara nyanyian oleh artis, pastu ader acara cabutan bertuah (nasib aku malang mlm tu) majlis abis kul 10 malam. as i said before, we didnt win. but we enjoy ourself. we promise to enter again next year as this is yearly event. treasure hunt 2005.. here we come!!!

ps: waaaaa aku lupa nak bawak digicam... waaaaaaaa

0 comments: