Saturday, July 24, 2004

buku 555

kalau kat kg, masa aku kecik2 dulu.. beli barang kat kedai pastu masuk buku 555. cukup bulan mak dtg bayar.. skrg lak trend guna kredit kad. baru tadi ader opismate aku offer s*uthern bank punyer. siap promote annual fee will be waived. hmm aku lak jenis tak suka berhutang..

mek kelisa
: Sangap
BUZZ!!!
BUZZ!!!
mek kelisa: nk pakai credit card free waiver sampai bila2 tak?
Sangap : bende pulok?
mek kelisa: direct access
mek kelisa: s*uthern bank
Sangap : direct access?
Sangap : maksud ko?
mek kelisa: nama kredit kad tu direct access
Sangap : x paham aih
mek kelisa: takde yuran tahunan sampai bila2
mek kelisa: gold card
mek kelisa: minimum credit limit 6000
Sangap : kalau beli brg guna kad kredit, takyah bayar ader? kalau ader nak ler
mek kelisa: bukan x yah bayar
mek kelisa: yuran tahunan yg x yah bayar
mek kelisa: kan kredit kad ada annual waiverwaiver
mek kelisa: mana2 pun
mek kelisa: tapi
mek kelisa: aku dpt invitaion ni pasal aku job street members
mek kelisa: n
Sangap : ooooo
mek kelisa: setelah ada gold card master card ni
mek kelisa: aku boleh ajak kawan2 n keluarga
Sangap : oooo
mek kelisa: untung pasal x perlu bayar annual waiver
mek kelisa: dan kredit limit 6000
mek kelisa: normal cc pada salary kita skang bank kasi 4000 je n classic
mek kelisa: tp ni kita dapat gold card
mek kelisa: guna ke tak guna x kisah
mek kelisa: tp once kita ada bila terdesak cth keta break down ke
mek kelisa: senang..
Sangap : oo gitu
mek kelisa: just inform
mek kelisa: if interested
Sangap : ok gak tu
mek kelisa: dtg jumpa
Sangap : ok

korang rasa aku patut ambik kredit kad ni ke tak?
apa pros and cons guna kad kredit? korang bole bgtau aku tak?

0 comments: