Thursday, August 05, 2004

Hmmm ni rasanya aku nyer post terakhir sblm balik kg esok... apa aku nak cakap erk.. camna aku rasa skrg? do i feel the heat? ntah la.. aku rasa biasa jer.. tapi started to get excited now.. maybe ari ni aku tak byk keje... mood aku nak buat keje pon takde.

ader sorang pak arab kat opis aku ni cakap, ur life will be different after this sunday.. u have a responsible.. u r in different level. aku mengiya jer la apa yg dia cakap.. malas nak layan lelebih. my life will be different? maybe. life goes on.. sama ke.. beza ke... janji aku senang dgn apa yg aku ada. hati aku pun tenang.

org kata kalau kawin rezeki makin murah.. semurah mana? aku memang mengharap dimurahkan rezeki.. tambah2 lepas kawin ni byk bende nak kena beli. apa harta yg aku ader? aku cuma memiliki sebiji kereta (utang lom abis bayar) dan sebiji seterika letrik yg aku dapat utk cabutan bertuah.. lenlain.. haram takde.. sbb tu aku mmg mengharap dimurahkan rezeki. rezeki yg aku ader skrg cukup2 makan. sebulan lepas kawin ni aku rasa mmg kena struggle to survive. idup mmg susah. takpe tu sumer cabaran idup. walau susah camna pon asalkan hati aku tenang, cukup la. after that i'll step forward a bit by bit. i'll be living in a new world. i must progress myself. push to its limit.

smlm masa makan jumpa dahlan dgn Mc Yie kat kedai makan. borak2.. Mc Yie tanya, ko tak rasa awal ker kawin? aku tersenyum, aku rasa aku tau naper dia dia tanya gitu. depends la on individual. bagi aku umo 25 keatas tu, kepala otak dah matang.. sara hidup pun dah stabil.. so why not? cam aku cakap la depends on individual.. kalau dia sendiri tak stabil lagi.. mungkin dia akan rasa awal lagi.. soklan yg dia tanya tu ekceli reflect kepada dirinya sendiri. berhati2 bila tanya soklan. sbb kengkadang soklan yg ditanya bukan nak jawapan, tapi reaksi penjawab. kena ingat apa yg kluar dimulut tak sama dihati.

oklah fellow bloggers.. selamat bekerja dan semoga anda semua maju jaya. esok aku start balik bercuti panjang. BYE.

0 comments: