Tuesday, December 14, 2004

rasa cam dah lama aku x update... been bz these days.. struggling nak siapkan lab work aku nih... dah ler aku defer master utk sem nih. tapi lab work tetap kena jalan beb..

susah la kalau keje kita terpaksa bergantung dgn org.. selalunyer aku suka buat keje sensorang.. one man show.. sbb kalau bergantung dgn org ni selalunyer slow sgt... nak kena tunggu itu la.. tunggu ini la.. nak kena ayat bebaik la.. pujuk la... bodek la.. (bodek is what aku paling x reti and aku x amalkan)..

remember those days when u are in uni? pernah dengar tak "aku nak gi jumpa lecturer aa.. ingat nak mintak markah lebey sket..." aku paling x gemar jenis org gini.. come on la.. be fair la ok. antara sedar atau tak, org gini telah menyebabkan lecturer tu bersalah dgn sumer org yg ambik subjek yg sama..

kenapa?

yer la cuba fikir.. lecturer tu telah berlaku tidak adil kerana memberi markah lebih disebabkan bodekan sorang student nih.. kan dah x adil tu. abis student lain x deserve markah lebih jugak ker?

aku lebih suka diberi markah atas usaha sendiri... u get more if work more.. tapi tulah org kite.. selalu mintak markah lebih.. markah kesian..

dalam dunia kerjaya skrg ni.. it's hard nak mengharap markah kesian. selalunyer org yg berharap dgn markah kesian ni, terpaksa bergantung pada org lain.. and in real world people might stab u from the back. so beware. work harder to get more. and work extra harder to get the bonus ok.

*********************************************************************************

minggu lepas aku dapat hadiah.. hadiah apa? hadiah aku kawen aaa... aku cakap dah basi arrr.. bini pon dah mengandung 4 bulan.. apa hadiah tu? hadiah bunga yg di framekan.. sejuk lak mata aku tgk bunga nih. so aku decide letak kat opis. sebelah meja aku.. tq to kenkawan dari Bangi for the hadiah kawen ni.

gathering GJ pegi tak? ader org tanya aku.. rasa nyer aku takleh pergi sbb opismate aku kawen pada hari tu. kat pahang lak tu... so x sempat la nak join korang. takper la aku join dari jauh je ler...

hmmm kalender tahun baru dah dapat? lom aaa.. tah mana la supplier nih x dtg2 kasi kalender baru...

oklah adiosssssssssssssss....

********************************************************************************




0 comments: