Saturday, April 24, 2004

Banyak kejadian yg berlaku dlm minggu ni.. aku pon cam bz semacam je minggu nih. tapi takpe sbb cam otak pon berfikir dgn pantas..

ada kejadian yg tak menyenangkan hati smlm.. masing2 bila dah buat salah tak mau ngaku.. sumer nak salahkan org.. aku tak mau bagi komen cakap sapa lah ke hape.. sbb aku tau tak guna sbb bende dah berlaku.. masing2 ambik peringatan.. cuma yg aku tak puas ati, selama ni jelas sapa yg buat keje.. dgn sapa yg buat bodo.. bila ada perkara yg tak elok berlaku.. yg buat bodo bukan main sedap cakap menasihati org lain2 supaya beri kerjasama.. selama ni mana kerjasama yg korang beri? aku malas nak cakap lelebih.. sepanjang perbincangan pagi aku cuma tersenyum je.. memerhati perangai sekor2.. sbb aku tau perangai sekor2 yg takkan mengaku salah diri sendiri.. come on la.. kalau dah diberi tugas tu.. pls la buat.. jgn org lain yg terpaksa tanggung beban.. jgn buat bodo je.. lepas tgn begitu je.. lama-kelamaan take it for granted.. pastu bila yg dah biasa buat keje ni takde.. abis sumer tak jalan.. pastu mula dok cakap org lain tak beri kerjasama.. diri sendiri yg tak buat kerja.. tapi smlm mmg macam ditakdirkan org2 yg biasa buat keje ni ader keje kursus.. maka tinggal la org2 yg malas nak keje.. aku sendiri ader presentation kul 9 sampai kul 12.. takleh nak hadir.. selalunya memang aku akan hadir.. bila org yg biasa buat keje takde.. maka tak jalan la seminar yg dianjurkan.. yg buat bodo pon terus dalam kebodohan.. tup-tup dapat emel komplen dari org luar.. hmm kan dah buruk nama.. bukan sorang yg buruk tapi buruk semuanya..

pada adzah, aku tahu ko byk buat keje.. lepas ni ko buat keje ko je.. biar la masing2 buat keje sendiri. aku pun rasa terkilan sbb tak dtg pagi tu.. ko sendiri tau napa..

merah tandanya...?

0 comments: