Monday, March 15, 2004

aku rasa aku dah buat keputusan nak mengundi parti mana.. tapi masih lagi belom seratus peratus menyokong parti yang ader.. kalau aku baut parti sendiri bleh? pastu sokong sorang2.. muhahahah babih tul la..

pagi tadi Ahmed Hasan(student phd) dtg kat opis aku.. dia bagi aku madu lebah dgn Al-Kabous coffee dari negaranya, Yemen.. dia cakap madu lebah dari negara dia terkenal seluruh negara.. aku pon tak pernah try... ni balik ni boley la try.. tapi dia cakap hati-hati kalau makan madu lebah ni.. bahyer sbb aku blom kawin lagik.. dia pon nak try makan dgn bini dier.. pastu dia nak gi menembak.. mula2 aku blur gak.. pastu dia tergelak-gelak.. babih.. aku ingatkan aper tadi, siot jer... tapi aku cakap takpe.. bleh kontrol.. muhahahaha...

petang ni ingat nak kluar jogging.. boleh lari dlm 5 round cukup la.. aku rasa cam sangap lak minggu ni.. sbb tu aku nak gi jogging nih..

perang kempen pilihanraya dah bermula.. start dari minggu lepas lagik sbnrnya.. ingatkan nak cerita pasal ni minggu lepas tapi tak sempat. poster2 sudah penuh kat tepi2 jalan... boley kata semua tiang lampu mesti ader tampal ngan poster.. kat tempat aku rasa2 nya start pada hari penamaan calon.. hari sblm tu ok jer takder poster.. bgn esok pagi biler aku nak gi keje.. penuh dgn poster.. rasa cam ralat jerk.. rasa cam seronok lak tgk gelagat org2 berkempen nih. semua bersemangat.. aku teringat masa aku kecik2 dulu kat kg. dulu poster2 byk gak yg digantung kat tiang lampu.. sampaikan lembu kambing abis jadik mangsa. ader sorang pakcik yg pelihara lembu, abis ditampalnyer poster kat tanduk lembu dier.. kesian lembu jadik ejen iklan parti.. pastu ader lak yg gi tampal kat kebun getah.. makcik yg nak gi menoreh pagi2 tu terkejut tgk abis sumer btg pokok getah kena tampal ngan poster.. giler tul la... ni mmg dah masuk kes fanatik giler babih nih. aku takder aaa fanatik.. bagi aku mana yg salah tu tetap salah.. tak kire la parti mana pong. jgn sokong membuta jer.. ader akai kena la pakai.. jgn tergadai..

aku suka dgn ucapan apek senario setelah menang anugerah artis paling popular.. "hidup adalah wayang.. dan wayang adalah hidup.. skrip sudah tertulis.. penulis skrip adalah Tuhan yang diatas.." pergh... kata-kata dia mmg best... gua suspek la sama lu...

0 comments: